24. mai 2009

Fort skifter klarvær med tåke...

Lien er bratt fra Ådnekvamme opp til Stigkråfjellet, men ikke alt for lang. Vel oppe kan vi nyte utsikten fra 340 m over havet. Men - det mest fantastiske denne søndags ettermiddagen var likevel verken utsikten eller ettermiddagskaffien, men den beint fram fascinerende opplevelsen av hvor fort det kan gå fra den flotteste utsikt, til vi var fullstendig innhyllet i skodde.
Fullstendig overrumplende kom den plutselig veltende opp liene, så og si fra intet. Det kan noen ganger bli nesten nyttig med den digitale registreringen av alle data for hvert bilde: 17 min gikk det fra vi kom opp og jeg tok det første bildet ut over Sandnes-osen (Sandnes kyrkje kan skimtes midt i bildet)

og til jeg tok dette i omtrent samme retning:


Og fra Kari satt og nytte kaffien og betraktet det som utspant seg rundt oss,

til jeg tok dette,

gikk det 1(!) min.
Men en fin tur ble det - det var ingen problemer å finne vegen ned igjen!

Ingen kommentarer: