4. mai 2006

Også Israelsmisjon i fokus

Vi har allerede lagt det meste av uken bak oss, og nærmer oss ny helg. Sist helg ble ganske travel. Søndag hadde vi årets første konfirmasjonsgudstjeneste - 11 flotte ungdommer i Frøyset kyrkje, og fullt hus. Og søndagen ble rammet inn av misjon. Mens Kari var fullt engasjert i basar på Kvingo, var jeg i Norheimsund på kretsårsmøtet til Israelsmisjonen. På bildet er det Torleif Elgvin som er i gang med sin inspirerende bibeltime i Norheimsund kirke.

Dagen i Norheimsund ble avsluttet med flott misjonsfest med fullt hus. Men israelsmisjonsperspektivet var ikke slutt med det. For første gang var jeg i år med ved det tradisjonelle 1.mai-møtet på Bildøy bibelskole. Igjen var det Torleif Elgvin som ga stor inspirasjon til arbeidet ved å berette om både jøder og palestinere som finner Messias i dag - fulgt opp av en grundig bibeltime ved redaktør Odd Sverre Hove om grunnene for at kristne bør være med og sikre Israels trygghet.

Israelsmisjonens arbeid er for meg blitt et viktig og sentralt engasjement - - det rører ved noe grunnleggende å være delaktig i arbeidet for å gi dette folket tilbake Ham vi har fått fra dem - den største av alle: Jesus Messias. Og når jeg nå er valgt til leder av kretsstyret, håper jeg at jeg på en konstruktiv og god måte kan bidra til dette.

1 kommentar:

Anonym sa...

Heia Pappen og Mammo!

Det h;rest ut som du hadde en givenes helg. Og det er jo bra....
Lykke til med arbeidet.
Klem fra datteren din paa seim!!